Praktisk kvalitetstyring etter ISO 9001:2008
Publisert av Anette Hannestad den 27/01/2015

I den siste tiden har jeg laget et undervisningsopplegg om praktisk kvalitetsstyring. Kurset er den 4. og 5.februar 2015 i regi av Standard Online.

Å lære bort er virkelig den beste måten selv å lære på. Og om jeg gjør!

Nå er jeg inne i denne tanken hvordan kvalitetsstandarden ISO 9001 framstår så tydelig å være inndelt i ulike aktiviteter knyttet til struktur, prosess og resultat.

F.eksempel Ledelsens gjennomgåelse og bestemmelse av hvor ofte det møtet skal gjennomføres pr år.

Den avgjørelsen lager dermed en struktur for å muliggjøre kvalitetsstyring i virksomheten. Videre krever punkt 5.6 i 9001 standarden at et av resultatene av Ledelsens gjennomgåelse skal være en konklusjon på ressurssbehovet i virksomheten. Interessant, ikke sant?

Standard Online kurs våren 2015

 


post@ahakvalitet.no
tlf 480 64 289